Løsning af opgaver
DIGITAL MARKEDSFØRING
Du kan groft sagt dele din digitale markedsføring op i 2 dele: den der skal laves på sitet og den der kan laves udenfor – Onpage eller Offpage. På samme måde kan du dele opgaverne op i dem, du selv kan lave og dem du vil have andre til at løse. Og endelig kan du dele dine aktiviteter/kanaler op i 3 grupper: Paid, Owned og Earned – altså den markedsføring, som du betaler dig fra, den du selv har ejerskab over og den du er nødt til at gøre dig fortjent til.
Jeg kan hjælpe dig med overblik, planlægning og i et vist omfang eksekvering af ovenstående. Sikkert er, at jeg kan hjælpe dig videre.
jeg kan hjælpe dig videre på følgende områder:
- Workshop
- Budgetter
- Planlægning
- Persona udarbejdelse
- Modenhedsanalyse
- Søgeordsanalyse
- Kundesurveys
- Målgruppe analyse
- Konkurrent analyse
- Bemandings analyse
- Redaktion
- Bureau assistance
- A/B test
- Statistik og
- Opfølgnings krav
- KPI udarbejdelse
- Afrapportering –
- krav og ønsker
- Omnichannel + B&M
DE TRE OMRÅDER, DER MARKEDSFØRER DIN VIRKSOMHED: PAID - OWNED - EARNED
Paid
- SEM (ex. Google Ads)
- Youtube
- Affiliate netværk
- SEO teknik
- SEO Onsite
- SEO rapporter/undersøgelser
- Sponsorater
- Advertorials
- Handelspladser
- (Omnichannel + B&M)
- (TV)
- (Radio)
- (Print)
- (Outdoor)
- (Events)
Owned
- Website
- Landingpages
- Blog
- Forum
- SoMe
- Chat
- Content
- Gamefication
- Apps
- Kundeklub
- Content
- Whitepapers
- Bøger
- SEO teknik
- SEO Onsite
- SEO Youtube
- Masterdata
- Events
- (Omnichannel + B&M)
Earned
- Rating & Reviews
- Artikler
- Likes
- Delinger
- Henvisninger
- Omtale / SoMe
- Omtale / Websites
- SEO (ex. Google)
- SEO Youtube
- (Aviser)
- (Bøger)
- (Artikler)
- (TV)
- (Radio)
- (Magasiner)
Analyser
forarbejdet
Det er altid en god idé, at starte med at lave en analyse af din digitale virksomhed: Hvor er du henne i markedet, i virksomhedens modenhed, ressourcer, budgetter, strategi, konkurrenter, målgruppe, kunderejsen, produktsortiment, Keyword analyse, etc. Det danner det perfekt afsæt for det efterfølgende arbejde.
Dernæst, hvis du allerede har et website, er det en god idé at lave en analyse af det. Både i forhold til brugervenlighed, hastighed, søgemaskineoptimering, etc. Hvis ikke din base er i orden, vil det ofte være skønne, spildte kroner, at hoppe over en ufærdig butik og trække kunder ind med markedsføring.
Så kan du begynde at kigge på kanalvalg og idéudvikling til disse. Det er ikke alle kanaler, der er lige velegnede for alle virksomheder. Derfor kommer du også til at træffe nogle kanalvalg.
Discipliner
Planlægning
Når du har fod på dit afsæt (virksomhed og website) og du har truffet beslutning om, hvilke kanaler du vil markedsføre dig digitalt i, så er du klar til planlægning.
Din planlægning skal ske både på kort og på langt sigt, så du ved, hvad du skal fremover. Du skal kende dine KPI’er, så du kan måle din fremdrift og du skal vide, at meget af det du bygger på i nærmeste fremtid ofte danner grundlaget for dine langsigtede planer.
Og så er det bare at eksekvere. Som du nok fornemmer, kan jeg bidrage til hele eller dele af den proces. Og husk: en styret proces kommer til at spare dig tid, penge og ærgrelser. Du vil nå dine mål og få det meste ud af dine budgetter.
Læs også mere om de andre hovedgrupper, som jeg kan hjælpe dig med: